onsdag 28 september 2016

Recension av Naturlig deo


I samarbete med Naturlig deo fick jag möjligheten att prova deras deodorant med ny formula. Jag tyckte att det skulle bli jätteroligt eftersom jag redan gillade den gamla formulan. Denna gången valde jag att prova den med doft av grapefrukt.

Innehållet i den nya formulan:
- Kallpressad ekologisk kokosolja (mjukgörande och antibakteriell)
- Ekologisk majsstärkelse (fuktabsorberande)
- Bikarbonat (eliminerar svettlukt)
- Ekologisk jojobaolja (vårdande)
- Ekologiskt karnaubavax (skyddande och gör deon värmetålig)
- Ekologisk grapefruktolja (naturligt doftämne i deon med grapefruktdoft)

Informationen är tagen ifrån www.naturligdeo.se

Några skillnader jag har märkt är att:
- den nya deon håller sig i samma konsistens, alltså kladdig och mjuk. Jämför jag med den gamla som står i skåpet så är den hårdare och lite sträv nu när den har fått stått ett tag.
- jag reagerar inte lika starkt på bikarbonaten som jag ibland brukade göra med den gamla formulan.

Jag rekommenderar verkligen denna deo till alla som vill ha ett naturligt och giftfritt alternativ. Den har för mig hållt svettdoften borta och i de riktigt extrema fallen så har den definitivt minskat doften. Perfekt att ha med i väskan då den även tar bort befintlig doft. Jag är otroligt nöjd och kommer aldrig att byta! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar